Listing 1 - 1 of 1 |
Sort by
|
Choose an application
Met deze publicatie willen de auteurs de leerkrachten aandachtspunten, inhoudelijke inzichten en aanwijzingen geven om jonge kinderen te helpen wiskundige situaties en problemen in hun alledaagse activiteiten helder te krijgen en waar nodig te verwoorden en visueel uit te beelden. In het eerste hoofdstuk worden de aandachtspunten waarop de publicatie zich baseert besproken. In het tweede hoofdstuk wordt ingegaan op de inhoudelijke gebieden voor het wiskundeonderwijs in de onderbouw; een soort analyse van belangrijke ontwikkelingsaspecten op het gebied van telontwikkeling en getalbegrip, meten, meetkunde en tijd. Ook de betekenis van taalontwikkeling in relatie met kleuterwiskunde wordt hier besproken. In de hoofdstukken 3 tot en met 6 wordt ingegaan op de didactiek en de leeromgeving. Er wordt aandacht besteed aan de volgende onderwerpen: de activiteiten van de leerkracht; de inrichting en uitrusting van een rijke leeromgeving; interractie tussen leerkracht en kinderen; zorgverbreding binnen kleuterwiskunde. (Bron: www.cps.nl)
Wiskunde --- Kleuteronderwijs. --- wiskundige initiatie --- Didactics of mathematics --- Mathematics --- cognitieve opvoeding --- Didactics of Kindergarten --- kleuteronderwijs (doelgroep) --- Voorbereidend rekenen --- Wiskunde ; kleuteronderwijs --- #PBIB:2002.1 --- #PBIB:gift 2002 --- wiskunde --- didactiek --- kleuteronderwijs --- 471.42 --- 475.4 --- basisonderwijs : didactiek : wiskunde (ler) --- didactiek kleuteronderwijs - cognitieve opvoeding, speelwerkbladen --- Didactiek van de wiskunde --- Didactiek van het kleuteronderwijs --- 071331.jpg --- Adaptief onderwijs --- Didactiek --- Kleuteronderwijs --- Lager onderwijs --- Lesgeven --- Rekenen --- Wiskundige initiatie --- Zorgverbreding --- Cognitieve opvoeding --- kleuterschool: wiskunde --- kleuters --- rekenonderwijs --- wiskundedidactiek --- zorgverbreding --- Basisonderwijs --- Classificeren en seriëren --- Getalbegrip --- Hoekenwerk --- Interactief onderwijs --- Kleuteronderwijs (Voorschoolse educatie) --- Meetkunde --- Meten --- Taalopvoeding --- Tellen --- Tijd --- Vormen --- Wiskundehoeken --- Wiskundige spelen --- Zorgverbreding (Zorgbreedte) --- didactiek basisonderwijs - wiskunde --- 472.2 --- spelend rekenen --- voorbereidend rekenen --- Kindergarten --- Hoeken (wiskunde) --- Klasinrichting
Listing 1 - 1 of 1 |
Sort by
|